Aktiviteter i SFO

Aktiviteterne i vores SFO spænder vidt fra forskelligt værkstedsarbejde til musik, sport og udeliv.

Vi lægger stor vægt på barnets mulighed for, at udfolde sig kreativt både gennem leg og forskellige værkstedsaktiviteter. Vi arbejder systematisk og metodisk med udvikling af børnenes sociale kompetencer, venskaber, kreativitet og interesser og med stimulering af nysgerrighed, undren og læring.

I indskolingens SFO er der hver dag tilbud om to aktiviteter. På 3.-4. årgang er det især bevægelsesaktiviteter, naturliv og forskellige kreative sysler, der arbejdes med om eftermiddagen.
Vi vægter en positiv atmosfære og positive relationer mellem børn og voksne. Det er i den menneskelige relation udvikling sker. Vi har en professionel bevidsthed om, at være rollemodeller, omsorgspersoner og opdragere og har kontinuerligt fokus på, at børnene er omgivet af engagerede og opmærksomme voksne.

Aktiviteter i SFO