Matematikvejledning

På Tingkærskolen arbejder vi for at løfte den enkelte elev fagligt i matematik. Vi har særlig fokus på, at den enkelte elev udvikler gode og sikre regnestrategier. Vi arbejder frem imod, at eleven via sin matematiske kunnen kan handle med dømmekraft i komplekse situationer samt tage ansvar og øve indflydelse i samfundslivet. Vi vil gennem et gensidigt forpligtende samarbejde med kollegaer og forældrene arbejde frem mod at støtte og øge elevernes faglige udvikling i matematikfaget.

Vi har særligt fokus på:

• udvikling af elevens regnestrategier
  • en differentieret matematikundervisning
  • faglig læsning i matematik herunder udvælgelse af relevant information, regningsart og metode
  • udvikle og fastholde elevens interesse for matematik
  • understøtte kollegaer i at vejlede forældre om børns matematiske udvikling og tiltag i hjemmet
  • vejledning, sparring og samarbejde med kollegaer
  • deltagelse i netværksmøder, kurser og konferencer for at opnå ny viden om forskning, resultater og didaktik inden for matematik

Tingkærskolens matematikvejledere

• Maria Rigmor Torpsgaard