Tingkærskolens nye logo og slogan

Fortællingen om Tingkærskolens nye logo og slogan

Tilblivelsen af Tingkærskolens nye logo og slogan er en stærk fortælling om, hvordan gode kræfter i lokalsamfundet og engagerede medarbejdere på skolen rakte hånden frem for at hjælpe skolebestyrelsen med at skabe et nyt og tidssvarende logo og slogan.

Da skolebestyrelsen havde udsendt sin video med tanker omkring, hvad et nyt logo og slogan skulle kunne, modtog skolen flere inspirerende forslag fra forældre, medarbejdere og tidligere elever på skolen.

Skolebestyrelsen blev især glad for to forslag, som kom fra henholdsvis forælder Dennis Jacobsen og kontorelev på skolen Freja Armose Storm. Efter gode dialoger fandt vi en vej, hvor de to forslag kunne integreres i hinanden, og det flotte resultat er nu en realitet.

Logoets opbygning

De to blå sider indrammer logoet flot og illustrerer, at Tingkærskolen er på to matrikler - afdeling Fraugde og afdeling Birkum. Træet i midten skal repræsentere et Livstræ – et særligt træ der har betydning for skolens unikke elever og medarbejdere. Træet er bygget op med en stige som stamme – hvert trin på stigen symboliserer skolens 3 afdelinger - Yngste Børnemiljø (0.-3. årgang), Ældste Børnemiljø (4.-6. årgang) og Ungemiljøet (7.-9. årgang).

Bladene i kronen symboliserer al den dannelse og uddannelse, som eleverne på Tingkærskolen tager med sig videre på deres færd ud i verden. Bakken under de blå sider symboliserer, at selvom vi er på to matrikler, så er vi én skole, der bygger på stærke fællesskabende værdier og et positivt og anerkende børne- og forældresyn.

Farverne i logoet er valgt ud fra, at vi ønsker at være en bæredygtig og miljøbevidst skole, der også rent geografisk er placeret i et idyllisk og naturskønt område. Derudover giver farverne en ro samtidig med, at de passer til farverne på skolens bygningsmasse.

Det nye slogan

Skolens nye slogan er også lavet af forælder Dennis Jacobsen, der til dagligt arbejder med kommunikation. Skolebestyrelsen faldt især for, at sloganet er kort og fængende, alt imens det fornemt indkapsler centrale dele ved at drive skole, nemlig trivsel og læring.

Skolebestyrelsen