Velkommen til Tingkærskolen

Vi er en ambitiøs og udviklingsorienteret folkeskole, som ligger i det sydøstlige Odense. Vi er en tosporet folkeskole med 360 elever, der er opdelt i tre afdelinger. Vores Yngste Børnemiljø 0.-3. klasse holder til i Fraugde, og vores Ældste Børnemiljø 4.-6. årgang samt vores Ungemiljø 7.-9. årgang er placeret på afdelingen i Birkum.

På Tingkærskolen er vi ambitiøse på børnenes vegne. Vi vil ikke alene have, at de klarer sig godt i fagene, men også se, at de har troen på sig selv, og at de finder plads og bidrager i fællesskabet. Vi har spændende læringsmiljøer, hvor der er en god atmosfære og et godt kollegialt fællesskab.

Vi lægger stor vægt på, at vores elever og personale synes, det er fedt at være på Tingkærskolen, da det fremer engagement og motivation, hvilket er vigtigt for elevernes personlige og faglige udvikling. Vi ar derfor fokus på, at vores elever er en del at stærke, betydningsfulde og udviklende fællesskaber. Sagt med andre ord - vi brænder for at skabe mangfoldige læringsmiljøer for vores elever.